Allmänna villkor

Allmän information

Adress:

HairLust ApS
Langebrogade 1, byggnad D2
1411 Köpenhamn K
Danmark
info@thehairlust.se
VAT nummer: 38076582

Nedanstående handelsvillkor gäller för alla leveranser från www.thehairlust.se. Genom att använda www.thehairlust.se erkänner du att du läst, förstått och utan begränsningar eller förbehåll accepterar att följa dessa villkor. Villkoren gäller för dem tillfällen där det inte skett andra skriftliga avtal mellan köpare och HairLust.

Ditt godkännande i att rätta sig efter dessa handelsvillkor träder i kraft strax efter första gången du använder www.thehairlust.se. Accepterar du inte dessa villkor skall du omedelbart lämna hemsidan. Detta avtal gäller för dig – användaren av denna hemsida samt HairLust.

Leverans och risker

Vid retur av beställning ska du alltid skicka ett mail med ordernummer och information om att du vill returnera dina produkter till info@thehairlust.se

Detta är extra viktigt för att vi ska veta att produkten är påväg tillbaka till vårt lager så att vi kan bekräfta detta och göra en återbetalning till dig så snabbt som möjligt.

1) HairLust har fri frakt med DHL postombud på alla orders över 499 kr. Detta gäller endast om leveransen överstiger 499 kr och inte i kombination med köp av presentkort. För orders som inte möter det villkoret tillkommer en fraktkostnad på 39 kr med DHL postombud och 49 kr med PostNord postombud. Vi erbjuder även hemleverans med Postnord som kostar 69 kr. Den leveranstid som uppges på hemsidan är enbart vägledande och kan därför frånsägas.

2) Om varor beställs från ett annat land än HairLust hemland så kan importtullar, returavgifter och skatter uppkomma när dina produkter når eller returneras från din destination. HairLust är inte ansvarig för dessa avgifter och vi åtar oss inte att göra beräkningar eller uppskattningar i detta avseende.

3) Om en vara returneras till oss på grund av adressfel, som du har angivit, så kontaktar vi dig, och skickar paketet igen till den reviderade adressen, om du önskar att få varan återsänd. Detta betyder att du skall betala för porto, då fel uppstod på grund av fel från din sida.

4) Om en vara returneras till oss på grund av outlöst paket, när vår leverantör har försökt att leverera varan, så förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för returkostnaden. Avgiften som tas ut är då 99 kr.

5) När en kund har uppgett sina betalningsupplysningar dras pengarna inte på en gång. Dem reserveras för att sedan dras när varan har blivit skickad till köparen.

6) Leverans av varor från www.thehairlust.se anses ha ägt rum när kunden har tagit emot varan. HairLust kommer att meddela dig via e-post om när du kan förvänta dig att din beställning kommer att skickas samt en beräknad leveranstid. Den angivna leveranstiden är vägledande och kan därför frångås.

6.1) Beställda produkter skickas som utgångspunkt tillsammans och produkter levereras inte separat om beställningen t.ex. innehåller en förbeställningsvara.

6.2) Var vänlig att observera om en annan leveranstid eventuellt framgår under den valda produkten, då det kan förekomma längre leveranstid på förbeställningsvaror. Beställningar som innehåller förbeställningsvaror har vanligtvis längre leveranstid och du kan se det förväntade leveransdatumet på produktsidan i fråga.

Villkor för retur och byte

Allmänna returvillkor:

  • Produkten är oskadad och i obruten förpackning
  • Du kan uppvisa ett giltigt beställningsnummer
  • För produkter som köpts på ett kreditkort återbetalas beloppet till samma kreditkort eller till ett presentkort
  • För produkter som köpts med presentkort återbetalas beloppet på ett presentkort
  • Produkten byts senast 14 dagar efter den dag du mottog din beställning
  •  

    7) Om du vill utöva din ångerrätt och returnera eller byta ut en vara måste du först kontakta oss på info@thehairlust.se och meddela oss. Du måste ange följande:

    • Ditt ordernummer
    • Anledningen till att du vill göra en retur eller byte
    • Vilken produkt du vill returnera eller byta
    • Om du vill returnera produkten eller byta den mot en annan, och i så fall vilken produkt du vill byta till

    8) Returer måste göras på egen bekostnad om du redan har fått paketet. Om paketet returneras från utlämningsstället när du inte hämtat ut det, kommer vi att debitera en returavgift på 99 kr.

    Vad ska jag inkludera i returpaketet?

    9) Bifoga alltid en sedel med ditt namn, ordernummer, orsaken till returen och din kontaktinformation så att vi snabbt kan hitta din beställning och återbetala dig eller om så önskas; utbyte mot en annan produkt.

    Varan skickas till:

    HairLust

    Langebrogade 1, byggnad D2

    1411 Köpenhamn K

    Danmark

    Produktens tillstånd vid retur

    10) Observera att produkterna måste returneras i samma skick som du fick dem. Om produkterna använts eller förseglingen bryts förlorar du din ångerrätt, eftersom de i så fall inte kan returneras av hygien- och hälsoskäl.

    Kom ihåg att föremålet måste returneras i rätt förpackning och förpackas på rätt sätt så att det returneras i samma skick som det levererats. Om artikeln returneras i skadat skick efter att ha returnerats i ett paket med bristfällig paketering, återbetalas du inte för produkten.

    Obs: Vi tar inte emot returer som vi inte erhållit information om från kunden.

    Återbetalning av order

    11) När du avbokar eller returnerar ett köp och får tillbaka pengarna, kommer beloppet i alla fall att returneras till kontot som är kopplat till betalkortet som användes vid beställningen. Observera att det kan ta 3-5 arbetsdagar från det att vi godkänner returnerade produkter tills du kan se beloppet på ditt bankkonto. Om du har returnerat paketet på din egen bekostnad, kommer du att återbetalas för din beställning så snart vi får paketet här på vår kontorsadress; HairLust, Langebrogade 1 byggnad D2, 1411 Köpenhamn K, Danmark

    12) Om du inte hämtat ut paketet kommer du att återbetalas när paketet levereras till vårt lager. I dessa fall är det mycket viktigt att du kontaktar oss via info@thehairlust.se så att vi kan hålla ett öga på ditt paket. Varje dag skannas produkter in i vårt lager, och om vi inte ser ditt returpaket eftersom vi inte har meddelats om returen kan paketet inte uppmärksammas och du kommer därför inte att återbetalas förrän vi hör från dig.

    Betalning

    13) Hos HairLust kan du betala med: Klarna, Paypal och följande betalningskort: VISA, MasterCard eller Eurocard. Du kan också betala med elektroniska presentkort som du köpt i webbshoppen.

    Presentkort kan inte kombineras med rabattkoder eller andra erbjudanden, och du kan bara använda ett presentkort per beställning. Du kan inte kombinera två eller flera rabattkoder för samma köp.

    Om du vill ha mer information om detta kan du skriva till oss på info@thehairlust.se

    Klagomål

    14) Om du vill klaga över ditt köp, ska du hänvända dig till vår kundtjänst. Om en lösning inte hittas, så kan du skicka in ett klagomål till Konsumentverket.

    Korrekta upplysningar

    15) HairLust garanterar inte att alla varor kommer att vara tillgängliga. Lagerangivelser finns inte tillgängliga på webbsidan, så om en vara visar sig vara utsåld, så kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst, för att hitta en lösning.

    16) All information gällande prissättningar på hemsidan är korrekt så fort som de blivit upplysta på hemsidan. HairLust förbehåller sig rättigheterna till att ändra priserna och modifiera eller avlägsna erbjudande från tid till tid, som ses som nödvändigt. Vi förbehåller oss rättigheten till att uppdatera och ändra alla priser efter egen diskretion.

    17) Priserna för varorna är angivna i Svenska kronor. Alla priser på webbsidan inkluderar moms. Beloppet dras först från ditt konto, när varan avsänds.

    18) Vår ansvarsfriskrivning förklarar, att ingen del av denna hemsida är menad till att vara rådgivande, och man bör icke förlita sig på denna webbsidas innehåll i relation till alla sorters beslut eller handlingar.

    19) I lagens omfång, så accepterar HairLust inte ansvaret för någon eller några som helst direkta eller indirekta förluster eller omständigheter, som anses vara förutsägliga eller påräkneliga. Detta inkluderar indirekta, betydelsefulla, specifika, exemplariska fel som härstammar från bruk av webbsidan, samt vilken som helst information, som existerar häri. Brukaren skall vara uppmärksam på att den gör användning av webbsidans innehåll på egen risk.

    Prenumeration

    20) Om prenumeration

    Få dina varor levererade automatiskt genom att prenumerera. Det är helt gratis och du får dessutom 10% rabatt på dina prenumerationsartiklar varje gång. Att prenumerera är valfritt och det är inte något du registrerar dig för utan att välja det själv. Som standard görs alla artiklar som ett engångsköp. Prenumeration är en ytterligare tilläggstjänst som vi erbjuder. Du kan kombinera ditt köp med både prenumerationsartiklar och produkter som inte ingår i prenumerationen.

    21) Fördelar med prenumeration

    • Alltid 10% rabatt på de artiklar du väljer att prenumerera på
    • Automatisk leverans av dina prenumerationsartiklar så att de aldrig tar slut
    • Ingen bindningstid, du kan avsluta när som helst
    • Inga oförutsedda avgifter
    • Enkel självbetjäning om du vill göra ändringar i din prenumeration

    22) Så fungerar prenumeration

    1. Välj de produkter du vill prenumerera på
    2. Välj hur ofta du vill att varan ska levereras
    3. Lägg varan i korgen och betala för ditt köp som vanligt

    23) Villkor för prenumeration

    När du prenumererar väljer du hur ofta du vill att produkten/produkterna ska skickas baserat på ditt givna intervall. HairLust kommer kontinuerligt att skicka produkterna till dig, baserat på vad du har valt, vilket leveransmetod du valt, samt till din valda leveransadress, tills du antingen säger upp eller ändrar prenumerationen på den enskilda produkten.

    24) Att vara prenumerant

    När du för första gången väljer att prenumerera på en produkt/produkter registreras du som prenumerant hos HairLust. Detta innebär att vi sparar den leveransmetod du valt samt din betalningsinformation under din profil. Om du har flera produkter i prenumerationen används samma betalkort, samt leveransadress för dem alla. Du kan när som helst ändra ditt betalkort och leveransadress under din profil.

    25) Uppsägning och ändringar

    Du kan göra ändringar eller säga upp din prenumeration på en eller flera av dina prenumerationsprodukter. Din prenumeration kan sägas upp eller ändras upp till 48 timmar före nästa leverans. Det finns ingen bindningstid och du kan när som helst säga upp din prenumeration. Du kan ändra eller avsluta medan du prenumererar på din profil eller genom att kontakta vår kundtjänst. Beräkna upp till 2 arbetsdagars behandlingstid när du kontaktar vår kundtjänst via E-post.

    26) Abonnemangsrabatt, prissättning och rabattkoder

    Du får 10% rabatt sett till det ursprungliga priset på de produkter du väljer att prenumerera på. Den exakta rabatten visas på produkten. När du väljer att prenumerera på en produkt kan du upptäcka att det samtidigt finns en rabattkod eller ett annat erbjudande på den produkt du vill prenumerera på. Rabattkoder gäller inte för prenumerationsartiklar.

    27) Betalning

    Du debiteras automatiskt efter att varje beställning har skickats. Detta inkluderar det totala beloppet. 3 dagar innan varje försändelse får du ett mail som påminner dig om din prenumeration.

    28) Det är gratis att vara prenumerant

    Det tillkommer inga extra avgifter eller oförutsedda kostnader, du betalar bara för det du får. Du får en fast 10% rabatt. Vi ser fram emot att göra din vardag enklare.

     

    Handelsvillkoren är senast uppdaterade d. 30. mars 2021.