• FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 499,-

  • KUNDSERVICE ÖPPEN VARDAGAR 10-16

Villkor


Adress:

HairLust ApS
Porcelænshaven 26
2000 Frederiksberg.

Nedanstående handelsvillkor gäller för alla leveranser från www.thehairlusts.se. Genom att använda www.thehairlusts.se erkänner du att du läst, förstått och utan begränsningar eller förbehåll accepterar att följa dessa villkor. Villkoren gäller för dem tillfällen där det inte skett andra skriftliga avtal mellan köpare och HairLust ApS.

Ditt godkännande i att rätta sig efter dessa handelsvillkor träder i kraft strax efter första gången du använder www.thehairlusts.se. Accepterar du inte dessa villkor skall du omedelbart lämna hemsidan. Detta avtal gäller för dig – användaren av denna hemsida samt HairLust ApS med företagsnummer (CVR) 38076582.

Leverans och risker

1) HairLust kommer att via E-post meddela dig om, när du kan förvänta dig att din(a) vara/varor skickas. Detta meddelande kommer att innehålla en angiven leveranstidpunkt, samt om din order skulle komma att bli försenad. Vi använder Post Nord och DHL som leverantörer.

2) Om varor beställs från ett annat land än HairLust Group hemland så kan importtullar, returavgifter och skatter uppkomma när dina produkter når eller returneras från din destination. HairLust Group är inte ansvarigt för dessa avgifter och vi åtar oss inte att göra beräkningar eller uppskattningar för detta avseende.

3) Du ska returnera din order till oss utan onödig försening, och senast 14 dagar efter du har meddelat oss, angående önskan om ånger av ditt köp. Du är ansvarig för att betala de direkta utgifterna i förbindelse med varans/varornas returnering. Du bär risken för varan eller varorna från leveranstidpunkt. Skadat originalemballage kan möjligtvis utgöra en värdesänkning, så för att vara säker gällande att mottaga alla pengarna i retur, så rekommenderas det, att varan returneras i originalemballage.

4) Om en vara returneras till oss på grund av adressfel, som du har angivit, så kontaktar vi dig, och skickar paketet igen till den reviderade adressen, om du önskar att få varan återsänd. Detta betyder att du skall betala för porto, då fel uppstod på grund av fel från din sida.

5) Om en vara returneras till oss på grund av vilken orsak som helst, där kvittering inte har utgivits (kunden är inte tillgänglig, finns inte på plats, eller varan avisas,), och vår leverantör har försökt att leverera varan, så kommer du att bli behöva betala det samlade beloppet, som kan uppstå vid återleverans och andra utgifter som kan förekomma på grund av att varan returnerats till oss.

6) När en kund har uppgett sina betalningsupplysningar dras pengarna inte på en gång. Dem reserveras för att sedan dras när varan har blivit skickad till köparen.

Avbeställning

7) Du har som förbrukare 14 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss. Ångerrätten utgår 14 dagar efter den dag som du har mottagit din vara. Du skall inom 14 dagar från från mottagningen meddela oss angående att du ångrar ditt köp. Meddelandet skall givas genom att kontakta vår kundtjänst eller genom att använda standard-ångerformuläret.

8) Du mister din ångerrätt, om du bryter förseglingen på varor, på grund av eller hygienmässiga sundhetsorsaker, då kan varan/varorna alltså inte returneras.

9) Om du använder din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar mottagna från dig med undantag av leveranskostnader), utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum som vi mottagit meddelande från dig gällande ditt beslut angående att du vill ångra detta avtal.

10) Om du ångrar köpet, ska varan sändas till: HairLust Group, Nordens Plads 12B, 1. 36, 2000 Frederiksberg, Denmark.

Reklamation

11) Eventuella fel eller brister på varor från HairLust ApS, ska anmälas inom 2 månader efter att du upptäckt dem. Det är din skyldighet att meddela hur felen yttrar sig. Upptäcker du ett fel, ska du meddela detta till HairLust ApS. Du kan som utgångspunkt klaga över fel senast 2 år efter att du fått varan levererad. För varor med begränsad hållbarhet, är din möjlighet till klagomål begränsad av hållbarhetsperioden. Du kan som användare välja att byta varan. Undantag mot denna huvudregel sker om byte av varan är omöjlig eller vill medföra stora omkostnader för HairLust ApS. Är reklamationen berättigad, återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Betalning

12) Hos HairLusts.se kan du betala med: Klarna, Paypal och följande betalningskort: VISA, MasterCard eller Eurocard.

Klagomål

13) Om du vill klaga över ditt köp, ska du hänvända dig till vår kundtjänst. Om en lösning inte hittas, så kan du skicka in ett klagomål till Konsumentklagomålsnätverket.

Korrekta upplysningar

14) HairLust Group garanterar inte att alla varor kommer att vara tillgängliga. Lagerangivelser finns inte tillgängliga på webbsidan, så om en vara visar sig vara utsåld, så kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst, för att hitta en lösning.

15) All information gällande prissättningar på hemsidan är korrekt så fort som de blivit upplysta på hemsidan. HairLust Group förbehåller sig rättigheterna till att ändra priserna och modifiera eller avlägsna erbjudande från tid till tid, som ses som nödvändigt. Vi förbehåller oss rättigheten till att uppdatera och ändra alla priser efter egen diskretion.

16) Priserna för varorna är angivna i Svenska kronor. Alla priser på webbsidan inkluderar moms. Beloppet dras först från ditt konto, när varan avsänds.

17) Vår ansvarsfriskrivning förklarar, att ingen del av denna hemsida är menad till att vara rådgivande, och man bör icke förlita sig på denna webbsidas innehåll i relation till alla sorters beslut eller handlingar.

18) I lagens omfång, så accepterar HairLust inte ansvaret för någon eller några som helst direkta eller indirekta förluster eller omständigheter, som anses vara förutsägliga eller påräkneliga. Detta inkluderar indirekta, betydelsefulla, specifika, exemplariska fel som härstammar från bruk av webbsidan, samt vilken som helst information, som existerar häri. Brukaren skall vara uppmärksam på att den gör användning av webbsidans innehåll på egen risk.

Personliga upplysningar

19) Vår persondatapolitik förklarar, att du måste ange vissa uppgifter för oss för att ingå avtal med oss, läs följande: Namn, adress, telefonnummer och E-postadress. Ansvarig för informationsuppgifter kan kontaktas genom vår kundtjänst.

Handelsvillkoren är uppdaterade d. 27. augusti 2018.