Gå tillbaka

Vanliga frågor (FAQ)

Se alla frågor och svar här under

Vi har delat in alla frågor och svar i kategorier så att du enkelt kan få en översikt över var din fråga finns. Klicka på plus (+) för att läsa svaret på respektive fråga.

    • Du kan alltid sluta använda Hairlust Hair Growth Formula hårtillskott när du själv önskar. Vi kan däremot inte garantera att det resultat du uppnått håller i sig om du slutar använda dem. 

    • Hair Growth Formula Gummies och Hair Growth Formula Tablets finns för både kvinnor och män och ger dig alla de vitaminer och mineraler som dina hårsäckar är behöver för att ge dig en frisk hårväxt. Hair Growth Formula Tablets innehåller en kraftfull dos av en mängd olika vitaminer, mineraler och aminosyror, inklusive en rik dos av biotin, selen och zink som alla hjälper att bibehålla normalt hår. Vi ser tabletterna som vår mest kraftfulla formel med sitt innehåll av aminosyror. Hair Growth Formula Gummies innehåller, precis som vår tabletter, ett brett utbud av vitaminer och mineraler, som har valts ut för deras positiva effekt på håret. Detta tillägg kommer i form av några riktigt läckra tuggvitaminer som är särskilt lämpliga för personer som har svårt att svälja piller. Dessutom tycker många av våra kunder upplever att det är lättare att komma ihåg att ta den dagliga dosen av våra gummies eftersom de gör en härlig och smakfull upplevelse varje dag. Båda produkterna är lämpliga för veganer och fria från socker, gluten och laktos.

    • Alla Hairlust produkter kan användas under graviditet eller amning. Våra produkter innehåller inga ingredienser som man bör undvika under en graviditet eller amning.

      Som med alla kosttillskott och livsmedelsvaror kan det vara en bra idé att rådfråga sin läkare innan man påbörjar sin behandling.

      Som gravid eller ammande är det en bra idé att vara extra uppmärksam på vilka andra kosttillskott du tar. Om du har några tvivel angående ditt specifika kosttillskott bör du fråga din läkare.

    • Det beror på vilka typer av vitaminer/kosttillskott det handlar om. Du kan t.ex. ta fiskolja och magnesium samtidigt.

      Vi rekommenderar att inte kombinera andra vitamintillskott tillsammans med Hairlust. En för stor dos av vissa ämnen såsom vitamin A,D,E och K kan över en längre period orsaka mindre biverkningar. Är du osäker bör du rådfråga din läkare först. 

    • Det korta svaret är nej.

      Faktum är att flera studier har visat att bl.a. magnesium, zink, kalcium, vitamin D och E, har en reducerande effekt på hirsutism (ökad hårväxt i ansiktet), genom att stabilisera tetosteronproduktionen.

      Kroppshår bestäms av dina gener och hormoner, och påverkas inte av vanliga vitaminer och mineraler från kosttillskott. Ökat kroppshår beror vanligtvis på att hårsäckarna reagerar aggressivt på testosteron. Det är också därför män har mer ansiktshår, i form av skägg, eftersom de producerar mer testosteron än kvinnor.

      Vitaminerna och mineralerna som används i Hairlust arbetar för att stödja anagenfasen i hårcykeln, och inte för att öka hormonerna i kroppen. Läs mer om hårväxtcykeln här.

    • De allra flesta av våra produkter produceras inom Danmarks gränser, men vi har också produktion av bl.a. våra tillbehör i EU och Asien.

      Alla våra produkter tillverkas av mycket noggrant utvalda tillverkare, så produkterna uppfyller alla krav och standarder i Danmark och EU. Naturligtvis finns det alltid logistik att ta hänsyn till när man producerar och distribuerar produkter, men vi försöker att optimera alla processer så mycket som möjligt för att minimera påverkan vi har på världen. Men naturligtvis kommer vi inte att kompromissa kvaliteten på våra produkter.

    • Det är inte möjligt att returnera eller byta örngott eller påslakan om förseglingen har brutits. Detta är av hygien och hälsoskäl.

    • När du får en orderbekräftelse, har din beställning gått igenom på rätt sätt. Orderbekräftelsen innehåller ditt ordernummer och kommer att skickas till den e-postadress du angav vid beställning. Om du inte får din orderbekräftelse inom kort, kontrollera ditt spamfilter eller din skräppost.
      Om du fortfarande upplever att du inte fick din orderbekräftelse ber vi dig att, vänligen kontakta vår kundtjänst och ange det namn, e-postadress och telefonnummer som du angav i beställningen. Det kan hända att du angett en felaktig e-postadress när du beställde, vilket vi kan korrigera systemet och manuellt se till att du får din orderbekräftelse samt spårningsinformationen på ditt paket.

    • Vi kommer bara att dra pengarna för din beställning när din beställning levererats till packning i vårt lager och skickas till dig eller paketombudet du valt. När detta händer tilldelas din beställning ett paketnummer och du får ett e-postmeddelande med spårningsnumret samt en länk som du kan använda för att spåra paketet och följa det på vägen.

      Du kan spåra paketet när det skannas i fraktfirmans terminaler och vid leverans. Det kan ta upp till 24 timmar innan den första skanningen visas och du kan följa paketet genom spårningsnumret.

    • Om du inte hann hämta paketet hos postombudet inom 14-dagarsfristen, kan paketet vara på väg tillbaka till oss.

      Om paketet ännu inte blivit returnerat finns det en möjlighet att vi kan få fraktfirman att förlänga tidsfristen för upphämtning. Om detta inte är möjligt hittar vi en annan lösning åt dig.

      Om en vara returneras till oss på grund av outlöst paket, när vår leverantör har försökt att leverera varan, så förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för returkostnaden. Avgiften som tas ut är då 450 kr med DHL Express och 150 kr för alla andra fraktbolag.

      Denna avgift kommer att debiteras när produkterna returneras till vårt lager och dras av från återbetalningen du får för de returnerade produkterna.

    • Om ditt paket inte innehåller en förbeställningsvara med förlängd leveranstid och det har gått mer än 48 timmar sedan du meddelats att paketet skickats, men ingen information visas utöver “Data mottagen” när du spårar ditt paket via spårningslänken, då kan ditt paket ha fastnat någonstans i systemet. Kontakta oss därför och ange ditt ordernummer. Då kan vi undersöka ärendet närmare och eventuellt efterlysa eller trycka på lite hos fraktfirman.

      Du kan även ta kontakt med fraktfirman som du har valt vid beställning på egen hand för att fråga om ditt paket. Här måste du ange paketnumret du fick när paketet skickades.

    • Om ditt paket har fastnat och inte har kommit till postombudet, din hem- eller affärsadressen under den normala leveranstiden, kan det ha stannat eller tappats någonstans i systemet. Oftast levereras det till postombudet, men saknar helt enkelt den sista skanningen hos postombudet som ger dig direkt meddelande om att det är redo för hämtning. Men det händer också att paket tyvärr försvinner någonstans i systemet.

      Du kan även ta kontakt med fraktfirman som du har valt vid beställning på egen hand för att fråga om ditt paket. Här måste du ange paketnumret du fick när paketet skickades.

      Vi kan undersöka ärendet närmare och eventuellt efterlysa eller sätta lite tryck på fraktfirman. Om paketet har försvunnit kommer vi alltid ordna att ett nytt paket skickas till dig så att du säkert kan ta emot de produkter du har beställt och ser fram emot att få. Det är då viktigt att du som kund endast hämtar ut det första paketet som anländer till postombudet. Om det andra paketet plötsligt levereras ska det lämnas hos postombudet för att sedan automatiskt returneras till oss. Kontakta oss och ange ditt ordernummer.

    • Om du har beställt leverans med DHL eller PostNord till ett postombud eller postkontor måste ditt paket hämtas inom 14 dagar efter det att det anlände. Om 14 dagar har gått och paketet fortfarande inte hämtats, kommer en returkod att ställas in automatiskt och paketet hämtas och skickas tillbaka till oss. Om paketet returneras på detta sätt debiteras du en fraktavgift för retur, så det är en bra idé att hämta paketet så fort som möjligt.

    • När du gör en prenumeration hos oss skickar vi ditt paket till det postombud som är närmast din adress i vårt system.

    • Du har vanligtvis 14 dagar på dig att ångra ditt köp hos Hairlust.

      Du förlorar din ångerrätt om du öppnar och använder din produkt eller bryter förpackningen, eftersom produkten inte längre kan returneras av hälso- och hygienskäl. Produkten måste returneras i samma skick som du mottog den.

      Vid returnering skickas produkterna till vår adress: 

      Hairlust ApS
      Overgaden Neden Vandet 9A, 4., 1414 Copenhagen, Denmark

      Returer måste göras på egen bekostnad.

    • Om du har ångrat din beställning och vill annullera den, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Vårt lager är vanligtvis otroligt snabbt att packa och skicka beställningar alla dagar om året, och om ditt paket redan har skickats har vi inte möjlighet att stoppa det.

      Kontakta oss därför så snart som möjligt och inkludera ditt ordernummer.

      Om du skriver inom vår kundtjänst öppettider på vardagar mellan kl. 10-16, så hinner vi i de flesta fall stoppa din beställning, dock inte alltid. Om du beställer utanför vår kundtjänsts öppettider och skickar ett mail för att annullera din beställning, är sannolikheten att vi hinner stoppa den mindre.

      Tyvärr kan det finnas fall där vi inte hinner hantera din begäran innan paketet redan har skickats, om du t.ex. kontakta oss först om din annullering efter att paketet har packats och skickats, eller om du skriver utanför våra öppettider. I sådana fall kommer vi att kunna sätta en returkod på paketet och returnera det till vårt lager.

      Notera dock att detta kostar en returavgift på 450 kr med DHL Express och 150 kr för alla andra fraktbolag. Alternativt kan du hantera returen själv och sedan få tillbaka hela beloppet.

      Observera att avbeställningsreglerna gäller och att produkterna måste returneras i samma skick som du fick dem. Om produkterna används eller förseglingen bryts förlorar du din ångerrätt, eftersom de i så fall inte kan returneras av hygien- och hälsoskäl.

      När du annullerar ett köp och får återbetalningen, kommer beloppet att returneras till betalkortet som användes när beställningen gjordes.

      Kontakta oss för att annullera din beställning.

    • Önskar du att byta dina produkter till något annat hänvisar vi till vår kundservice. Kontakta oss här.

    • Har du mottagit en skadad eller trasig produkt så var vänlig kontakta oss. Bifoga bilder på den skadade produkten samt förpackningen och förklara vad som är felet.

      Om vi, efter att ha undersökt produkten, bekräftar att den är felaktig eller defekt, kommer vi dig med instruktioner och skicka en retursedel via vår kundservice, nödvändig för att reklamera en produkt.

      Kontakta oss här.

    • Det är inte möjligt att returnera eller byta örngott eller påslakan om förseglingen har brutits. Detta är av hygien och hälsoskäl.

    • När du köper ett presentkort från Hairlust får du det skickat direkt till din inkorg bara några minuter efter beställningen. Om presentkortet ska användas som gåva kan du bara skriva ut det eller vidarebefordra det som e-post till mottagaren.

      Presentkortet har en personlig kod som måste anges i kassan på vår hemsida. När koden anges korrekt dras beloppet automatiskt av. Om hela presentkortet inte används vid det första köpet, kan du spara det och använd koden igen vid nästa köp.

      Presentkortet är giltigt i 2 år från dagen det är utfärdat. 

    • Hos Hairlust har vi sällan utförsäljning och tyvärr har vi inte speciellt många erbjudanden på våra underbara produkter. Vi har valt att prissätta våra produkter så billigt som möjligt så att alla kan få uppleva hårvård av hög kvalitet till ett rimligt pris. Men ibland händer det att vi har en exklusiv rabattkod. Läs mer om hur du undviker att missa bra rabatt hos Hairlust på den här sidan.

    • Ja! Vissa föredrar att få sin hårvård levererad på prenumerationsbasis så att produkterna aldrig hinner ta slut. Det är därför bara en extratjänst och inte minst ett aktivt val.  Du har möjlighet att få ett urval av produkter levererade kontinuerligt och automatiskt på prenumerationsbasis. Att skapa ett abonnemang är helt gratis. Du får alltid 10% rabatt på dina prenumerationsprodukter. Att köpa produkter på prenumerationsbasis är alltid valfritt, och det är inget du är registrerad för utan att välja detta själv. Som standard görs alla produkter som engångsköp. Abonnemanget är därför en tilläggstjänst vi erbjuder. Du kan också kombinera ett köp med både prenumerationsprodukter och icke-prenumerationsprodukter.

    • Om du väljer att få dina varor levererade som ett abonnemang, kommer de löpande leveranserna att levereras med det leveranssätt som angavs när du skapade ditt abonnemang. Det kommer vanligtvis att vara närmaste paketbutik i vårt system med den valda transportören.

    • Vi skickar dig en bekräftelse via e-post när du har skapat en vara för prenumeration. Vi skickar även ett mail 3 dagar innan vi skickar nästa leverans, som en vänlig påminnelse. I dessa mejl hittar du en länk till din profil som säger "hantera din prenumeration", som du kommer åt utan att behöva logga in. Dessa länkar upphör dock efter några dagar, och då måste du skapa ett konto på vår hemsida för att hantera din prenumeration. På ditt konto kan du hoppa över en leverans, ändra leveransdatum, ändra produkt och mycket mer. Skapa ett konto för att hantera, ändra eller avbryta dina prenumerationer. Du har inte automatiskt ett konto, även om du har skapat en prenumeration eller lagt en vanlig beställning. När du skapar ett konto, kom ihåg att använda samma e-postadress som när du skapade en prenumeration.

Hittade du inte det du letade efter?

Kontakta oss

Skriv till oss